mandag 19. november 2007

19.november 2007 - Dagene som har gått siden sist...

Hei igjen!

Må bare beklage at jeg ikke har skrivd noe på en stund, men Tante har vært litt slapp og opptatt så hun har ikke fått hjelpt meg med å skrive. Men her kommer en liten oppdatering: De siste dagene har stort sett vært stille og rolige. Tante er vist helt imponert over meg, for hun har aldri vært borti noen med så mange rare lyder som meg sier hun. Det er jo gøy å imponere så jeg skal gjøre mitt beste for å glede henne i fremtiden også.... ;)
På Lørdag så skjedde det noe veeeldig gøyalt! Da kom det en snill dame som heter Ann Kristin og hentet oss( Meg , Tante, Fanta og Tara) og vi skulle på JENTETUR fikk jeg greie på. Det var på hytta til Ann Kristin i Flå vi skulle til. Da vi satte oss inn i bilen viste det seg at der var det to andre salukijenter fra før (Sirah og Zarifah)..jeg ble litt skeptisk, men det gikk fort over for de var veldig greie begge to!
På turen opp så viste Tara oss, som satt helt bak( hun fikk nemlig ligge i baksetet hun..)at hun kunne flere triks enn å få opp burdøra.. Da Tante og Ann Kristin gikk på butikken og handlet litt greide nemlig Tara å trylle frem ett brød og en pakke med noe kjøtt pålegg som luktet veldig godt. men hun delte ikke med oss andre! Det rare var at når Tante kom tilbake til bilen så ble ikke hun det minste imponert over kunststykket til Tara og det tror jeg ikke Ann Kristin ble heller....
Det skulle vise seg å bli en lærerik tur for meg, for når vi kom frem så ble det satt frem nammis på bordet som Tante og Ann Kristin skulle ha fikk vi greie på. Men når de gikk en tur ut så fortalte Tara meg at nå var det vår tur til å spise av det, så det gjorde vi. Jeg syns kansje menneskene så litt rare ut når de kom inn men er ikke helt sikker.. Senere på kvelden skulle 
de lage seg middagsmat, og de stekte først noe kjøtt før de begynte på noe de kallte gryte.
Og før de var helt ferdig gikk de en liten tur ut igjen.. Da var det Fanta og Sirah som fortalte meg at når menneskene gikk kunne man spise av dems mat, og det gjorde dem. Alt kjøttet forsvant og det ble ikke noe igjen til meg, så neste gang vet jeg at jeg må være mye tidligere ute for at jeg også skal få noe. :) Det er litt vannskelig å beskrive fjesene til Tante og Ann Kristin når de kom inn igjen og så at alt kjøttet var borte, er ikke helt sikker på om de ble så glade selv om de lo...? Men jeg har jo lært mye nyttig som jeg skal trene litt på, og Tara har lovet meg at det er fortsatt mye mer spennende hun kan lære meg! Gleder meg alt til å lære mer..!


Idag har jeg bare slappet av, Tante hadde noe hun kalte syklubb så hun fikk besøk av flere damer og de satt bare å pratet og spiste mat. Men de hadde tid til å prate litt med meg også da og det var litt koselig.


Er jeg ikke verdens vakreste kansje??

Ingen kommentarer: