onsdag 11. mars 2009

Tara dagens helt!!




Nå har akkurat Tara reddet livet til både meg, Tinka og mamma.

Det begynnte med at vi var inne og slappet av når Tara startet å "snike" seg rundt og se litt sånn skremt ut, da fant mamma ut at hun sikkert ville ut og tisse litt så hun tok oss med ut alle tre.

Da vi gikk tilbake til huset så stoppet Tinka på gangstien vår for å tisse og det var da Tara VIRKELIG ble rar! Hun trakk og trakk for å komme inn og selv om mamma kjeftet så ga hun seg ikke noe som er veldig snodig for Tara er jo vanligvis den som pleier å høre når mamma snakker..

Vel endelig så klarte hun faktisk å dra mamma med seg inn og vi hadde ikke lukket døren en gang før Tara startet med å bjeffe høyt og tydelig skremt, vred hun seg ut av båndet og løp inn på stua. Mamma gikk fort etter for å snakke til henne for slik tull oppførsel og rakk  akkurat inn på stua så ristet hele huset og da mener jeg SKIKKELIG ristet! Jeg løp det jeg kunne inn på soverommet, Tinka sto bare og ulte, Tara søkte tilflukt i buret mens mamma bare sto paralysert og pep frem JORDSkJELV.. og så ut vinduet. Og der kom snøraset fra taket! Flere tonn med is, snø og takstein raste i bakken på gangstien der vi hadde stått for ca 20 sekunder siden!

Så Tara er definitivt kveldens heltinne for hun har nok merket at det var noe på gang og prøvde på sin måte og varsle resten av oss, mamma har bedt så mye om unnskyldning til henne og hun har fått mye skryt og kos nå.

Mamma har vært ute og tatt noen bilder så dere kan få ett lite inntrykk av hvor mye som kom ned. Helt klart at hadde vi stått der så hadde vi vært døde nå. 

På bildet til over så står mamma på toppen av raset og tar bilde NED på inngangs partiet vårt.

Så kan trykkt si at vi er litt sjelvne her alle sammen!

Så takk til Tara, tror nok ikke jeg vil bytte henne bort allikavel jeg selv om hun ikke alltid gidder å løpe og leke med meg, så har hun jammen meg andre talenter som er veldig greie.. =)

På bilde under (som mamma ikke greide å rette opp) ser dere det som en gang var gangstien vår.. Helt borte. =O

1 kommentar:

Herlige Hundeliv sa...

så flink kusine Tara er! Jeg vil også være dagens heltinne!!! Men hva må jeg gjøre for og få til det mon tro? Klem fra Tia